Co je „náhradní plnění"?
Náhradní plnění ve smyslu § 81 zák. 435/2004 sb. je variantou splnění zákonné povinnosti pro každého zaměstnavatele, který zaměstnává 25 a více zaměstnanců, a kterému tento zákon ukládá povinnost zaměstnávat minimálně 4 % osob se zdravotním postižením (OZP).
Pokud zaměstnavatel nesplňuje tuto zákonnou povinnost zaměstnáním odpovídajícího počtu osob se ZP, musí jí splnit:
- odvodem daně do státního rozpočtu
- odebírat zboží (výrobky) nebo služby od subjektu, zaměstnávajícího min. 50 % osob se ZP, jako náhradní plnění povinného podílu osob se ZP
- kombinací výše zmíněných dvou bodů
Vzhledem k průměrné měsíční mzdě v ČR, která se stále zvyšuje, je tedy pro zaměstnavatele tou nejméně výhodnou variantou odvod daně do státní pokladny.
Poskytovatelé náhradního plnění:
TraceNet s.r.o.,IČ 29108969, DIČ CZ 29108969, se sídlem v Plzni, Slovanská 406/11, www.tracenet.cz zaměstnává více než 50 % osob zdravotně postižených (OZP), a tudíž může poskytovat tzv. "náhradní plnění" dle novely zákona o zaměstnanosti č.435/2004 Sb. Povinnost zaměstnávání osob se zdravotním postižením stanoví konkrétně § 81 zákona o zaměstnanosti.
Profiscan s.r.o., IČO: 27311368, DIČ: CZ27311368, se sídlem v Mostě, Moskevská 14/1, www.profiscan.cz zaměstnává více než 50 % osob zdravotně postižených (OZP), a tudíž může poskytovat tzv. "náhradní plnění" dle novely zákona o zaměstnanosti č.435/2004 Sb. Povinnost zaměstnávání osob se zdravotním postižením stanoví konkrétně § 81 zákona o zaměstnanosti.
Tyto společnosti jsou pro rok 2014 smluvními partnery firmy TECHSERVIS system s.r.o., a prostřednictvím nich je možné odebírat úplný sortiment zboží společnosti TECHSERVIS system s.r.o. formou náhradního plnění.
Jak objednat službu náhradní plnění ?
Kontaktujte svého obchodního zástupce nebo využijte našeho kontaktního formuláře.
Obecné informace platné od roku 2012:
- službu může poskytovat jen firma zaměstnávající více než 50 % osob se zdravotním postižením (dále jen OZP)
- nově musí plnit povinný odvod i státní organizace
- na trhu ubylo poskytovatelů náhradního plnění, ale vzrostl počet odběratelů
- cena za službu náhradního plnění výrazně stoupla na ceně
Informace a novinky ze strany poskytovatele:
- limit pro poskytnutí náhradního plnění na 1 zaměstnaného OZP činí 36 - ti násobek průměrné hrubé měsíční mzdy bez DPH
- zaměstnance OZP lze započítat pouze 1x (dříve byla možnost započítat 3x)
- došlo k výraznému poklesu započitatelných osob OZP, za které může poskytovatel vyfakturovat maximální možnou částku
- nelze fakturovat neomezené částky na náhradní plnění, ale jsou stanoveny zákonné hraniční limity
- administrativní úkony poskytovatele jsou složitější a nákladnější
- provozní náklady poskytovatele jsou vyšší
Informace a novinky pro odběratele:
- naplnění odvodu do státního rozpočtu je stále 2,5 násobkem vyhlášené mzdy
- výpočet se provádí na 2 desetinná místa
- je započitatelný jakýkoli odběr výrobků
- odběr zboží nebo služeb přes „náhradní plnění" se rovná při 25-ti zaměstnancích 7-mi násobku průměrné mzdy
Z výše uvedených informací a změn pro odběratele vyplývá následující:
- poskytovatel může garantovat stejný objem vyfakturované částky jako v loňském roce
- v případě nutnosti navýšení fakturovaného objemu je nutná konzultace předem
- doporučujeme s poskytovatelem uzavřít smlouvu garantující výši odběru náhr. plnění pro rok 2016
- v současnosti je náhradní plnění poskytováno s 9% sazbou